EFOP-3.2.3-17 „Digitális környezet a köznevelésben”
online workshop
2021. június 2-4-ig az EFOP-3.2.3-17-2017-00073 „Digitális oktatási környezet kialakítása Szegedi Tankerületi Központ Intézményeiben” pályázat keretében tartottuk 2. workshopunkat, ahol azt mutattuk meg a résztvevőknek, hogy a pályázat végéhez közeledve mennyire volt sikeres a digitális környezet kialakítása intézményünkben, milyen szinten tudtuk megvalósítani a pályázat céljait.
A pandémia miatt az online térben valósítottuk meg a rendezvényt, mely a már kialakított digitális környezetben nem okozott problémát. Igyekeztünk olyan témákat megjeleníteni, melyek az első workshopban nem szerepeltek, vagy eszköz hiány miatt nem tudtak kiteljesedni.
Füzesyné Bozsó Éva
digitális módszertani asszisztens
Szövegértési kompetencia fejlesztése
A Tisza-parti Általános Iskola 06.02-06.03. között két online órában mutatta be a LEGO® StoryStarter csomaggal támogatott szövegértés kompetenciafejlesztés pályázati megvalósítását.
Újdonságként szerepelt az alsó tagozatra kiterjesztett szövegértési és szövegalkotási tevékenységek módszertani elemeinek ismertetése. A jelenléti oktatásban megvalósuló órákba fényképek és videórészletek segítségével nyerhettek betekintést a résztvevő pedagógusok.
A pályázathoz kapcsolódó digitális kompetenciák fejlesztésére irányuló szakmai tevékenységünket a – Tisza-parti Általános Iskola: Janikovszky Éva és Szeged – című digitális kiadványunkon keresztül mutattuk be a távoktatásban megvalósuló online tanulói együttműködések, az egyéni történetmesélés módszere, valamint a projekt alapú digitális oktatás részletezésével.
Ceglédi Anna
Internetbiztonság, fogyasztóvédelem
A pályázat kötelező eleme az internetbiztonság és fogyasztóvédelem témakörben szemléletformáló rendezvények tartása.
A pandémia miatt nem volt lehetőségünk előadók meghívására, ezért úgy gondoltuk, hogy 5 – 8. évfolyamra elkészítjük a témához igazodó foglalkozástervezeteket, melyek évfolyamonként egymásra épülnek.
Május 10-21. között a felső tagozatos tanulók 2-2 foglalkozáson vettek részt. Mind az internetbiztonság, mind a fogyasztóvédelem foglalkozások életkorspecifikusak, olyan elemeket tartalmaznak, amelyeket a tanulók a hétköznapi életben hasznosítani tudnak.
Szabó Zsuzsanna