A Tisza-parti Általános Iskola negyedik alakalommal vett részt a Fenntarthatósági témahéten.
Az április 25-29-ig tartó programsorozat kiemelt témái a víz, az egészségvédelem és a felelős fogyasztás voltak. A hulladékcsökkentés, újrahasznosítás állandó témaként az idei tanévben is fontos eleme volt rendezvényünknek.
Az 5. és 7. évfolyamosok otthonról hozott, használt anyagokból készítettek újrahasznosított tárgyakat. A póló vízlábnyoma című oktatófilmből megtudták a gyerekek, mennyi víz szükséges egyetlen póló előállításához.
Az 1. a osztályosok „vizes tornával” kezdték a hetet, beszélgettek a víz fontosságáról, kisfilmet néztek meg arról, miért fontos szervezetünknek a kellő mennyiségű víz fogyasztása, színezőket, rajzokat készítettek, végül mindezt egy plakátra ragasztották fel. A 2. b osztályos tanulók A víz fohásza című vers meghallgatása után összefoglalták, hol fordul elő víz a természetben és milyen formában. A témával kapcsolatos találós kérdéseket párosították a megoldással, illetve mondatokat egészítettek ki a megadott szavakkal. Megbeszélték mi a vízlábnyom, majd a gyerekek összegyűjtötték, hogy mi mindenre használják a vizet egy nap alatt.
Az 1. c osztályos tanulók megismerkedtek a fenntartható életmód, a fenntartható és egészséges táplálkozás, az élelmiszerpazarlás fogalmával. Videofilmeket néztek a témával kapcsolatban, majd megbeszélték a kisfilmek mondanivalóját.
A tudatos vásárlási szokások kialakítása, a fogyasztói kultúra fejlesztése volt a cél a 2. c és 3. a osztályosok tanóráin. Az órák során a környezettudatos vásárlás, valamint a hazai termékek választása is szóba került. A harmadikosok kisfilmet néztek, szituációs játékot játszottak és megbeszélték a vásárlás során felmerülő illemszabályokat is.
Mobil-élet címmel a diákok mobilhasználati szokásait, a készülékek újrahasznosításának lehetőségeit dolgozta fel a 3. b osztály. Egyedi mobiltelefonokat is terveztek a gyerekek, akik nagy lelkesedéssel csatlakoztak a PontVelem elem- és akkugyűjtő akciójához.
A 4. a osztály a Föld-kvíz témát dolgozta fel. Megbeszélték a 6R fogalmát, jelentését. A tanulók kifejtették gondolataikat az újrahasznosítás, spórolás, elutasítás, javítás, újragondolás, szelektálás témakörével kapcsolatban. Saját életükből hozott példákon keresztül meséltek ezzel kapcsolatos tapasztalataikról. Páros munkában versenyezhettek a Helyesírási futár játékban. Az órát a Fáktól kapott levegő nevű szituációs játékkal zárták.
Az idei évben először pályázunk a legaktívabb iskola díjra. A május 25-ig benyújható pályázatok a Fenntarthatósági témahét honlapján elérhetők:
Környezeti munkacsoport