Dr. Gundáné Szántó Katalin gyógypedagógus, gyógytestnevelő tanár, gyógytestnevelő mentortanár, mestertanár
2016 szeptembere óta megkezdtem gyógytestnevelő tanári munkámat itt helyben a Tisza-parti Általános Iskolában. Óráim a 2016/2017-es tanévben keddenként 11-15 óra között vannak, melyek látogatása az iskolaorvos által kiszűrt tanulóknak kötelező. A tantárgyi értékelés a testnevelés osztályzatban jelenik majd meg.
Csütörtökönként a hozzám beutalt tanítványoknak 13-16 óra között további fejlesztési lehetőségként gyógyúszás foglalkozást is tartok a Napfényfürdőben. Természetesen a gyógytestnevelés alapfeladat, így a tanulók számára az ellátás ingyenes.
Végzettségeim:
2012. Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar gyógytestnevelő mentortanár
2006. Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar gyógytestnevelő tanár
1997. Szeged. Juhász Gyula Tanárképző Főiskola. Közoktatás vezetői szak
1990. BGGYTF gyógypedagógiai tanár
2013. Funkcionális vizsgálat, avagy „up to date” gyors tesztek a mindennapokra
2013. A gyógytestnevelés jelene és jövője a közoktatásban és a felsőoktatásban
2013. A gyermeki megismerés technikái az óvodában és az iskolában, az egyéni fejlesztés lehetőségei a tanulási zavarral küzdő gyermekek nevelésében
2010. Doppingellenőrzési ismeretek
2006. Bach virágterápia
2002-2003. (FPI.Budapest) Fejlesztő pedagógia, kooperatív tanulás
1996. (Attila Missuri BGGYTF) Zeneterápiás kurzus.
1996. (FPI. Budapest) Meixner féle diszlexiás módszer tanfolyam
1989. (BGGYTF) Testnevelés speciális kollégium.
1987. (BGGYTF) Nyelvi irodalmi kommunikációs program
Oktató-nevelő munkám:
24 éve gyakorlom oligofrén- és pszichopedagógiai szakos gyógypedagógiai tanárként, 11 éve pedig gyógytestnevelő tanárként is hivatásomat. A Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szegedi Tagintézményében, mint gyógytestnevelő mestertanár 2015 augusztusa óta folytatom pályafutásomat fő állásban. Pedagógiai elhivatottságom alapján végzem ebben a szerepkörben a munkámat.
A legszebb, legfelemelőbb hivatás: az ember szolgálata. Ugyanakkor ez a hivatás manapság egyre nagyobb felelősséget ró választójára. A pedagógus, az iskola hatása ugyanis emberi sorsokat befolyásol, dönt el. Mindezek tudatában törekszem alakítani, jobbítani iskolánk pedagógiai rendszerét, formálni iskolai kultúránkat.
A szakmai-pedagógiai hitvallásom, hogy az oktatás mellett nagy hangsúlyt kell fektetnünk a nevelésre. Az iskolában meg kell teremtenünk azt a légkört, amelyben a tanuló megtapasztalja a siker örömét, az alkotás, a tudás megszerzésének élményeit, ahol az iskolás évei alatt boldognak érezheti magát. Arra vállalkozunk a szülőkkel közösen, hogy emberré neveljük a gyermekeket, hogy kiegyensúlyozott, öntudatos polgár válhasson belőlük.
Mindennapi oktató munkámban hangsúlyos szerepet kap a terápiák alkalmazása, a műveltségterületek oktatása, a gyógytestnevelés gyakorlati alkalmazása. Mindezek alapján igyekszem felkészíteni a hozzánk járó tanulókat a XXI. századi elvárásokra.
Az eddig elsajátított módszerek, a más területen dolgozók tapasztalataival, kölcsönös segítségnyújtásával, egy magasabb szintű elméleti- és gyakorlati megalapozottságot adtak saját szakterületemen.
A célok meghatározzák a követendő stratégiát, a gyakorlati eljárások összességét. A célkitűzések maradéktalan megvalósítását a mindenkori tanulói összetétel befolyásolja. A mi szakterületünkön a holisztikus pedagógia alkalmazása kiemelt feladat, hiszen olyan oktató, nevelő és fejlesztő tevékenységet kell megvalósítani, amely a rábízott gyermeket a maga teljességében: testi, lelki, szellemi és szociális egységben szemléli.
Elérhetőségem: 06/30-40-55328